Welkom


Bedankt! Wij hebben je aanvraag goed ontvangen.


Wat zijn de volgende stappen?

  • Stap 1: Je ontvangt een e-mail om jouw aanvraag te bevestigen. Kijk de gegevens goed na en bevestig via de knop. Dit is nodig voordat wij je aanvraag verder kunnen behandelen.
  • Stap 2: Een medewerker zal vervolgens jouw aanvraag nakijken en zo nodig contact met je opnemen. Als je een energieaansluiting overneemt van een vorige huurder, eigenaar of ex-partner, stuur dan zeker een pdf of foto van het ingevulde energieovernamedocument naar klantendienst@vlaamseenergieleverancier.be.
  • Stap 3: Meteen na aanvaarding door de netbeheerder, wordt de oude leverancier op de hoogte gebracht om de overdracht te regelen. Opgelet: bij een verhuis contacteren we enkel de oude leverancier op je nieuwe adres. Voor je oude adres dient de nieuwe bewoner zelf een leverancier te kiezen (dit mag natuurlijk Vlaamse Energieleverancier zijn).
  • Stap 4: Zodra jouw netbeheerder alles heeft bevestigd (dit kan enkele dagen duren), sturen we jou per mail een bevestiging van je energieaansluiting bij de Vlaamse Energieleverancier, met een link naar je contract.
  • Stap 5: De netbeheerder zal je enkele weken voor de effectieve overstap vragen de meterstand door te geven, zodat je oude leverancier een slotfactuur kan opstellen.